Pozitív pszichológia az iskolákban

A Pannon Egyetem Ajkai Kampuszán március 21-én rendezték meg a Boldogságóra szakmai találkozót és workshopot, ahol a pedagógiai szakma képviselői irányították rá a figyelmet a pozitív pszichológia és a jólét oktatásának fontosságára. A rendezvényen Jozifek Zsófia és Veres-Lukács Lilla, a Boldogságóra program társas fejlesztői tartottak előadásokat és interaktív foglalkozásokat.

Bagdi Bella pszichológus és mindfulness tanár, a Boldogságóra Program alapítója videóüzenetben üdvözölte a résztvevőket. Üdvözlő üzenetében kiemelte a jóllét oktatásának fontosságát és a mentális egészség támogatását az óvodákban és az iskolákban. A program első részében Jozifek Zsófia és Veres-Lukács Lilla, a Boldogságóra program társas fejlesztői, tartottak előadásokat és interaktív foglalkozásokat, bemutatva a pozitív pszichológiai intervenciók iskolai alkalmazását. Ezt követően a Pápai Tankerületi Központ fenntartásában működő három „Boldog Iskola” címet viselő intézmény – az Ajkai Bródy Imre Gimnázium, a Mezőlaki Arany János Általános Iskola és a Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola – mutatkozott be, megosztva tapasztalataikat és jó gyakorlataikat a jelenlévő meghívott pedagógusokkal.

A szakmai nap és workshop házigazdájaként elsőként az Ajkai Bródy Imre Gimnázium mutatkozott be. Gellénné Káldi Szilvia, Stromajer Anita, Szabó-Németh Adrienn és Orbán Helga bemutatkozásuk során hangsúlyozták, hogy az érzelmi intelligencia fejlesztése és a diákok boldogságának növelése kiemelt fontosságú számukra. A boldogságóra képzést 2018 nyarán sajátították el és azóta az osztályfőnöki órákon rendszeresen alkalmazzák a boldogságfokozó technikákat. Céljuk, hogy a diákok derűsebb, egészségesebb életet éljenek, és mind jobb emberekké váljanak. Foto: RRZs.
Drávecz Erika, a Mezőlaki Arany János Általános Iskola igazgatóhelyettese bemutatkozásában személyes történetét osztotta meg, amely elvezette a Boldogságóra programhoz. Elmondta, hogy az iskola vezetősége támogatta a programot, felismerve annak lehetőségeit az érzelmi intelligencia és mentális jóllét fejlesztésében. Az iskola interaktív táblákkal és okos tanteremmel rendelkezik, hagyományos és rendhagyó programokat szervez, kiemelten kezelve a környezettudatos magatartást és az érzelmi intelligencia fejlesztését. Foto:RRZs.
Pusker-Orbán Petra és Csákvári Regina, a Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola tanítói bemutatkozásukban arról beszéltek, hogyan használják a boldogságóra lehetőségeit a mindennapi tanításban. Az iskola 2016 óta vesz részt a programban, és büszkén viseli az örökös Boldog Iskola címet. Fontosnak tartják az érzelmi nevelést és az ezáltal kialakuló közösségi élményeket. A program részeként relaxációs és meditációs gyakorlatokat is végeznek, amelyek segítik a gyerekeket az érzelmek kezelésében és a stressz csökkentésében. Foto: RRZs.

Az előadásokat követő délután során interaktív boldogságórákon vehettek részt a pedagógusok, ahol érzésekkel, élményekkel és a gyermekekhez való kapcsolódással foglalkoztak. Veres-Lukács Lilla vezetésével a résztvevők kipróbálhatták a Jobb Veled a Világ alapítvány fejlesztő társasjátékait is. A napot egy kötetlen beszélgetés zárta, ahol a résztvevők megoszthatták egymással élményeiket, választ kaphattak kérdéseikre, megvitathatták ötleteiket.

0
Kosár
  • No products in the cart.